Zapraszamy na nową stronę internetową:
Nauka zdalna do końca ferii zimowych
Od 27 stycznia 2022 r. do 27 lutego 2022 r. uczniowie szkół podstawowych klas V-VIII i uczniowie szkół ponadpodstawowych przechodzą na naukę zdalną. Uczniowie z klas I-IV szkół podstawowych i oddziały przedszkolne kontynuują naukę w trybie stacjonarnym więcej…
EKO-miesięcznik naszej szkoły
Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek , jest naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody. Życie i zdrowie zależy od warunków na panujących w środowisku. Wszyscy o tym wiemy, prawda? A jak jest? Czy dbamy o środowisko? Niestety nie jest najlepiej.
Dlatego nasza szkoła – by podnieść świadomość proekologiczną Uczniów-przystąpiła w tym roku do programu „EKO- SZKOŁA 2022”. Chcemy propagować wśród naszej społeczności zachowania pro-ekologiczne i dzielić się pomysłami z innymi placówkami. Pokażemy, że umiemy być EKO!
Jednym z realizowanych zadań jest redagowany miesięcznik z zakresu ochrony środowiska. Co miesiąc pojawia się w formie gazetki na korytarzu szkoły. W tym miesiącu nasi redaktorzy opracowali m.in. takie zagadnienia jak: znaki ekologiczne, segregacja śmieci, zasady ekologicznego zachowania, ciekawostki przyrodnicze na temat niesporaczków.
Opiekę redakcyjną sprawują Pani Dorota Tyrała, Pani Magdalena Witczymiszyn i Pani Aneta Gryżewska.
Pomysł na lekturę
W ramach realizowanej przez panią Magdę Witczymiszyn innowacji pedagogicznej nasi uczniowie wykonali ostatnio wspaniałe projekty. Innowacja „Lektura nie musi być nudna” rozwija zainteresowania czytelnictwem poprzez różnorodne działania kreatywne: metody teatralne, makiety, prezentacje, lapbooki.
Uczniowie kl. 5b, omawiając „Opowieści z Narnii. Lew , czarownica i stara szafa”, wykonali szafy, w których umieścili informacje o autorze, bohaterach, świecie przedstawionym oraz ciekawostki i zagadki.
Szóstoklasiści, jako podsumowanie pracy z lekturą „W pustyni i w puszczy”, wykonali latawce, na których napisali listy na określony temat. Latawce ozdobili ilustracjami nawiązującymi do treści lektury.
Klasa 7b, omawiając „Opowieść wigilijną” , wykonała lapbooki lekturowe, które zachwyciły formą i bogactwem treści. Z kolei klasa 8b, omawiając „Pana Tadeusza”, wykonała m.in. słowniki obyczajów szlacheckich oraz książki kucharskie dań staropolskich z pięknymi ilustracjami i zdjęciami.
Podczas tego typu lekcji Uczniowie kształcą umiejętności kluczowe takie jak: umiejętność uczenia się, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresję kulturową oraz kompetencje przyszłości: kreatywność i umiejętność przetwarzania informacji, ale przede wszystkim dobrze się bawią i zapamiętują takie zajęcia.
„Drzwi do świąt”
Zapraszamy do wirtualnego spaceru po szkole i przejścia przez wszystkie ,,Drzwi do świąt”.
Prace uczniów klasy 4a